X
تبلیغات
رایتل

چرا پیاده روی مفید است ؟  چاپ

تاریخ : یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 در ساعت 07:23 ب.ظ
روی فرم بودن بدن مفرح و شادی بخش است و برای دست یافتن به این منظور ورزش پیاده روی مفید می باشد.
به نظر محققان اگر همه ما فقط روزی نیم ساعت با سرعت نه چندان زیاد راه برویم خطر بسیاری از بیماریهای مزمن را در حدود 30 تا 40 درصد کاهش داده ایم .
براساس تحقیقات پیاده روی دائم همچنین می تواند در کمک به ترک سیگار و کنترل اشتها کمک کند.
اگر بخواهیم بهره ممکن را از پیاده روی حاصل کنیم باید 3 یا 4 روز در هفته میان 30 تا 40 دقیقه تمرین کنیم یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده روی معمولی راه برویم . به این ترتیب علاوه بر این مزیت ها می توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم .
نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود یعنی یک لیوان آب 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر 5 دقیقه پیش از شروع حرکت میل شود. البته بهتر است به جای سطوح اسفالت و سنگفرش زمین های نرم و خاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد.
به این ترتیب ورزش پیاده روی از جنبه های مختلفی برای همه مفید بوده و بر بدن تاثیر مثبت می گذارد که از مهمترین آنان می توان به این نکات اشاره کرد :
پیاده روی سریع برای قلب بسیار مفید است چرا که قلب یک عضو ماهیچه ای است و هر چیزی که باعث شود جریان خون بیشتری در یک ماهیچه ایجاد شود باعث قدرت بیشتر آن ماهیچه می شود و از طرف دیگر راه رفتن به طور منظم باعث کاهش فشار خون می گردد.
افرادی که حدود 20 دقیقه در روز پیاده روی می کنند حدود 40 درصد از خطر ایجاد سکته مغزی در آنان کاسته می شود .
پیاده روی با سرعت متوسط به مدت نیم ساعت نه فقط باعث سوزاندن حدود 200 کیلو کالری می شود بلکه سرعت سوخت و ساز را در بدن شما برای باقی مانده روز بالا می برد.
راه رفتن نه فقط باعث قوی شدن عضلات می گردد بلکه باعث محکم تر شدن استخوانهای محل اتصال می گردد. در زنانی که در سنین جوانی بطور مرتب ورزش کرده و میزان کلیسم رژیم غذایی آنان مناسب است خطر پوکی استخوان در سنین بالا حدود 30 درصد کاهش می یابد.
تعداد بسیاری از مردم با بالا رفتن سن دچار آرتروز زانو می شوند.
راه رفتن به علت قوی ساختن عضلات اطراف مفصل باعث کاهش درد می شود.
در این حالت ورزش باید یک روز در میان انجام شود تا در این میان فرصتی هم برای استراحت کردن به مفاصل داده باشیم .
بالاخره طی تحقیقات انجام شده افراد افسرده ای که به جای درمان دارویی از ورزش و پیاده روی برای درمان استفاده کرده اند در مقایسه با افرادی که فقط با دارو درمان شده اند عود بیماریشان کمتر بوده است .
یادآور می شود در هنگام پیاده روی تنفس عمیق را فراموش نکنید.