دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

نوجوانی بدون دخانیات

عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات و کارشناس ترک اعتیاد با اشاره به اینکه در گذشته استعمال دخانیات فقط مختص بزرگان خانواده بوده،اظهار داشت: متاسفانه طی 10 ساله گذشته شکل سنتی استعمال دخانیات از بزرگان به نوجوانان تغییر یافته که این مساله کاملا نگران کننده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، دکتر آذری پور، عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات در نشست مسوولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیروی انتظامی با اعلام این مطلب افزود: مصرف قلیان در میان نوجوانان 13 تا 15 ساله در سال 82 و مقایسه آن در سال 86 نشان می دهد که بر اساس بررسی که با جامعه آماری مشخصی انجام گرفته، در سال 82، 16 درصد از نوجوانان 13 تا 15 ساله 36 درصد افزایش یافته که این امر بیانگر آن است که طی چهار سال این رقم دو برابر شده است.
وی ادامه داد: در سال 82 تنها دو درصد نوجوانان مشمول این تحقیق مصرف کننده مواد دخانی بودند و در این میان سیگار هم مصرف می کردند. این در حالی است که در سال 86 این میزان سه درصد افزایش یافته است.
این کارشناس ترک اعتیاد اظهار داشت: در سال 82 بالغ بر 12 درصد و در سال 86 ، 26 درصد افراد 13 تا 15 ساله مورد مطالعه در این تحقیق، قلیان مصرف می کردند که این امر حاکی از افزایش دو برابری مصرف قلیان است.
عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات با اشاره به علت عمده افزایش گرایش نوجوانان به مصرف قلیان خاطر نشان کرد: ناآگاهی خانواده ها و نبود اطلاع رسانی کافی در این بخش، رشد گرایش نوجوانان را به این پدیده مضر، در برداشته است.
دکتر آذری پور بر لزوم اقزایش اطلاع رسانی مناسب درخصوص مصرف قلیان تاکید کرد و افزود: رسانه ها به ویژه رسانه ملی نقش موثری در کاهش گرایش افراد به قلیان و دخانیات دارند.
خبرگزاری ایسکانیوز می افزاید، عدم آگاهی درخصوص مضرات مصرف قلیان و اینکه مصرف آن به صورت تفننی هیچ آسیبی به بدن نمی رساند، زمینه را برای استفاده نوجوانان و جوانان مهیا ساخته که در این راستا نیروی انتظامی و وزارت بهداشت بر آن هستند تا با برخوردهایی با عوامل توزیع یا مصرف شامل قهوه خانه ها و چایخانه ها بتوانند از رشد گرایش افراد به آن جلوگیری کنند که به نظر می رسد تاثیر زیادی در این امر داشته باشد. 
 
پور محمد        
مربی بهداشت آموزشگاه
نظرات 1 + ارسال نظر
منبع کدهای موزیک چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:37 ب.ظ http://blogpars.blogsky.com/

خوب است

ممنونم از نظر شما منتظر راهنمایی حضرتعالی هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد