دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

جهت اطلاع

همزمان با تصمیم دولت هلند مبنی بر ممنوع شدن تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته های مربوط به دانش هسته ای در دانشگاه های آن کشور پارلمان هلند لایحه دادن امتیاز ویژه به ایرانیانی که از دین خود برگردند و مرتد شوند را تصویب کرد! به گزارش سایت ضددینی رادیو « زمانه » که از سوی دولت و پارلمان هلند حمایت می شود پیش از این با اعمال نظر دولت هلند 5 مرکز و 9 رشته دانشگاهی به عنوان « منطقه ممنوعه برای ایرانیان » اعلام شده بود. از جمله این مکان ها رآکتور آزمایشی دانشگاه فنی « دلفت » است و از رشته های ممنوعه می شود گرایش هایی تحصیلی در رشته های فیزیک و تکنیک را نام برد. هلندی هایی که ایرانیان را حتی ایرانیانی را که ملیت دوگانه هلندی و ایرانی دارند در این مکان های ممنوعه راه داده یا در رشته های ممنوعه آموزش دهند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. این امر شامل هلندی هایی که در خارج از هلند تدریس می کنند نیز می شود. اما از سوی دیگر براساس لایحه تصویب شده در پارلمان هلند پناهندگان ایرانی در صورت تغییر دین به مسیحیت حق دریافت اجازه اقامت خواهند داشت ! برخی محافل اروپایی امتیازهای مشابهی را برای عناصر جاسوس و هم جنس گرا شده اند.

آموزش مهدویت

کلاس آموزش مباحث مهدویت ویژه دانش آموزان عضو گروه یاوران حضرت مهدی (عج)روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰صبح در محل کانون فرهنگی تربیتی شهداء واقع در خیابان پاسداران برگزار می شود از دانش آموزان عضو گروه دعوت می شود در ساعت مقرر در سالن اجتماعات کانون حضور به هم رسانند.

ماده مخدر پان پراک

رئیس اداره عملیات مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت : ماده مخدر « پان پراک » کودکان و نوجوانان جامعه را نشانه گرفته است .
سرهنگ ماشاالله ملایی در گفت وگو با ایرنا از « پان پراک » به عنوان مقدمه مصرف مواد مخدر و اعتیاد سنگین نام برد. وی با اعلام هشدار نسبت به عوارض مصرف پان پراک این ماده مخدر را دروازه مصرف مواد مخدر سنگین و اعتیاد قوی ذکر کرد.
ملایی افزود : مصرف این ماده بوسیله کودکان دبستانی و نوجوانان می تواند زمینه ساز وابستگی شدید و اعتیاد سنگین آنها در آینده باشد.
وی گفت : « پان » یا « خوشبو کننده دهان » که در اصطلاح به « پن پرک » معروف است از مدتی پیش در قالب آدامس پودر قرص پاستیل و یا به صورت طومار در رنگهای مختلف به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است .
وی افزود : این ماده مخدر با بسته بندی های آلومینیومی کاغذهای مثلثی یا مربع شکل کوچک مانند بسته های سماق و نمکهای رستورانی با تصاویر جذاب رنگی هنرپیشه های هندی و پاکستانی و با ظاهری فریبنده و خوشبو زنگ خطری برای کودکان و نوجوانان محسوب می شود.
این کارشناس مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد : این ماده که ترکیبی مانند مخدر معروف به « ناس » دارد تا چند سال قبل در بسته های پلاستیکی به رنگ سبز شبیه حنا وارد ایران می شد و بیشتر در بین مهاجرین افغان پاکستانی و هندی به مصرف می رسید.
) و تنباکو با آهک مخلوط و کوبیده شده تهیه می شود . Betel سرهنگ ملایی گفت : ناس از برگهای خشک شده درخت بتل (
وی اضافه کرد : ناس از گروه مواد محرک و اعتیادآور همانند کوکایین کراک و مسکالین می باشد که گاه به غلط به این گروه از مواد توان افزا گفته می شود.
او گفت : این گروه مواد با تاثیر بر غدد و ترشح سروتونین و دوپامین باعث تغییر در خلق و خو و رفتار و همچنین تغییراتی در میزان انرژی آزاد شده درونی فرد می شود که در نتیجه فرد احساس پرتحرکی و نیرومندی می کند.
رئیس اداره عملیات مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود : مصرف کنندگان به مرور زمان دچار اعتیاد به این گروه مواد شده و مقدمه ای برای تجربه مصرف مواد مخدر قوی تر و وابستگی و اعتیاد به آنها می شود.
وی افزود : پان معمولا در کشورهای پاکستان و هندوستان و در کارگاههای کوچک و غیرقانونی به صورت دست ساز و غیربهداشتی تولید می شود.
وی در مورد عوارض مصرف این ماده اظهار داشت : ترکیبات آهکی موجود در این ماده به علت ایجاد زخم باعث بروز انواع سرطانها به خصوص سرطان دهان حنجره و لثه یا بیماریهای لثه می شود.
وی افزود : عوارض این ماده به حدی است که کشور هندوستان مقام دوم سرطان دهان را در دنیا به علت مصرف آن به خود اختصاص داده است .
وی گفت : ساخارین موجود در این ماده نیز عامل بیماریهای کلیه و سرطان روده بزرگ است و عوارض گوارشی مختلفی در دستگاه تنفسی قلب و عروق ایجاد می کند.
این کارشناس مبارزه با مواد مخدر افزود : مصرف این ماده ممکن است تعادل رفتاری و حرکتی فرد مصرف کننده را نیز مختل کند.
سرهنگ ملایی افزود : باور غلط افراد مبنی بر اینکه پان باعث استحکام دندانها لثه افزایش قدرت بدنی بهبود بیماریهای ریوی و گوارشی می شود و از طرفی به علت ایجاد احساس سرخوشی و لذت کاذب در مصرف کننده و عدم باور آن به عنوان یک ماده اعتیادآور موجب استفاده روزافزون آن شده است .
وی خواستار توجه مسئولین آموزش و پرورش مدیران مدارس و خانواده ها نسبت به استفاده از این ماده مخدر توسط کودکان و نوجوانان شد.
او گفت : دانش آموزان به عنوان مهمترین گروه هدف این ماده مخدر به شمار می روند و مصرف این ماده سرآغاز اعتیاد سنگین تر و مصرف مواد مخدر قوی تر خواهد بود.